Kako započeti biznis izdavanja nekretnina?

Verovatno je i suvišno naglasiti da su danas, nekretnine na ceni više nego ikada pre. Pre svega, cene kvadrata su, u gotovo celoj Srbiji porasle za devet do dvadeset odsto u periodu nakon pandemije. Prema podacima Republičkog geodetskog zavod, kvadrat stana u Beogradu u proseku je poskupeo za 250 evra u odnosu na isto vreme u 2020.

Lepo osvetljena dnevna soba

Međutim, da bi ovo utvrdili nije bilo potrebno pozivati se na zvanične podatke, budući da je većina ljudi moglo da vidi da su za nekretnine oglasi preko noći postali bogatiji za stanove i kuće čiji mesečni najam takođe dosta skuplji od onoga na šta su građani navikli. 

Upravo i zbog porasta cena mesečnog najma, mnogi su uvideli potencijal za započinjanje biznisa u ovoj sferi. Upravo zbog toga, u narednim pasusima dajemo vam smernice za pokretanje biznisa za izdavnja nekretnina, uz želju da svojim budućim korisnicima ponudite najbolji kvalitet i cenu na ovom vrlo kompetativnom tržištu!

#1 Odlučite se za tip biznisa i formu preduzeća

Biznis izdavanja nekretnina se može pokrenuti na više načina, odnosno može se ispostaviti u različitim pojavnim oblicima. Primera radi, možete osnovati agenciju za nekretnine ili osnovati samostalno preduzeće za izdavanje stanova u vašem ličnom vlasništvu. Za šta ćete se opredeliti zavisi od mnogo faktora, a početni kapital je sasvim sigurno jedan od najvažnijih.

Primera radi na američkom i evropskom tržištu već duže vreme postoji razvijeno tržište kolektivnog, odnosno višeporodičnog stanovanja. U ovom slučaju, vlasnik može direktno izdavati kuću, stambeni kompleks ili zgradu u privatnom vlasništvu većem broju individua, odnosno porodica i na taj način ostvarivati mesečnu zaradu.

Za uzvrat, stanodavac može obezbediti održavanje zgrade i prostorija, kao i druge usluge po dogovoru sa svojim stanarima. Ovo tržište je u povoju na zapadu, a nema sumnje da će ovakav vid stanovanja biti sve rasprostanjeniji širom sveta, naročito imajući u vidu ogroman porast cena nekretnina.

Što se tiče samog investitora – ovaj način izdavanja nekretnina može biti vrlo isplativ, pod uslovom da imate početni kapital. Naime, budući da je u pitanju više individualnih mesečnih najmova, investicija u višeporodičnu nekretninu se vrlo brzo vrati, pa ćete vrlo brzo moći da uviđate zaradu. 

Ukoliko želite tradicionalniji pristup biznisu izdavanja nekretnina – model agencija za izdavanje stanova i kuća je već poznat. Ona svakako zahteva manje početne izdatke, ali budući da većina agencija radi na procenat – zarada je svakako manja negoli u prvom objašnjenom slučaju. 

Kuhinja barske stolice

#2 Odaberite svoju nišu i tip nekretnine za izdavanje

Drugi važni korak za započinjanje biznisa izdavanja nekretnina jeste i biranje niše, odnosno tipa nekretnina za izdavanje. Nema sumnje da biste sa višeporodičnom nekretninom i pokretanjem ove vrste biznisa doneli inovaciju i novitet na domaće tržište nekretnina. Ipak, jako je važno i na samom početku odabrati nišu kojoj se obraćate.

Ovaj tip biznisa može biti izuzetno plodan u takozvanim univerzitetskim gradovima, gde generalno postoji potražnja za stanovima, a gde je istovremeno već usvojen princip kolektivnog suživota u kome se životni prostor deli. 

Upravo i od odabira niše kojoj se obraćate, zavisiće i to koliko morate da ulažete u opremanje prostora – primera radi, studentima će najverovatnije biti potrebno da imaju funkcionalni, kompletno opremljeni prostor i sve dodatne elemente, kao što su posuđe, osnovni pribor i drugo. 

Odabir niše je važan i ukoliko se opredelite za otvaranje agencije za izdavanje – možda u ovom slučaju čak i još važniji. Razlog tome je što već ulazite na vrlo konkurentno i zasićeno tržište, pa je od izuzetnog značaja da prepoznate ciljnu grupu kojoj se obraćate iz više razloga. 

Ugaona garnitura u dnevnoj sobi

#3 Opredelite se za biznis strategiju i marketing kanal

Detaljno istraživanje tržišta pokazaće vam gde su bolne tačke tržišta trenutno, odnosno šta je to što nedostaje u trenutnoj ponudi – upravo ovo je vaš potencijal za uspešno razvijanje i pozicioniranje na tržištu. Nakon toga – dobićete i odgovor kojoj ciljnoj grupi treba da se obraćate. 

Da li je trenutna ponuda na tržištu slabo pokrivena stanovima za višečlane porodice? Kućama sa dvorištem? Opcijama za studente? Svaki odgovor na neko od ovih pitanja je potencijalni smer u kome treba da se kreće vaš biznis, odnosno postavlja biznis strategija za budućnost. 

Osim pozicioniranja unutar odabrane ciljne grupe, biće od izuzetne važnosti da poradite i na svojoj vidljivosti. Zahvaljujući ubrzanom rastu tehnologije i digitalizaciji, marketinške usluge su dostupnije više nego ikada, zbog čega vam savetujemo da obavezno uložite u njih.

Upravo digitalni marketing može da vam pomogne da bolje targetirate odabrane ciljne grupe i obratite im se na način koji će lako razumeti i prepoznati kao željen. Vizuelna prezentacija i vidljivost na internetu su danas od izuzetne važnosti, zbog toga nemojte nipošto zaboraviti da uračunate izdatke za marketing u vaš biznis plan.

Za sam kraj – kreiranje kvalitetnog biznis plana je pola posla, a nadamo se da vam je naš tekst dao inspiraciju za neke segmente istog! Srećno!

Autor: Miloš Božilović | Objavljeno: 15.06.2022. | Modifikovano: 15.06.2022.