Bonton na putu: kućni red u hotelu i njegova opšta pravila

Svako vaše putovanje, bilo ono kratko ili dugo, privatno ili službeno, leti ili zimi, završiće u nekom hotelu, pansionu, motelu, privatnom smeštaju ili kampu. Gde god išli i koliko god plaćali za smeštaj, morate poštovati određena pravila ponašanja u hotelima kao i pravila koja važe u svakom drugom tipu smeštaja. Obično je važno znati kakav je kućni red u hotelu i pravila kako se ponašati u kom dobu dana. Gde god da se nalazite, vi ste gost, te zato ne smete odstupati od tih pravila ponašanja i zloupotrebljavati gostoprimstvo, bez obzira na to što plaćate.

Pročitajte koje opšte smernice o ponašanju važe za svaki smeštaj, kakav je bonton u hotelu i izbegnite skupe greške!

Kako odabrati idealan smeštaj?

Cena hotela

Hotel birajte prema svom džepu, tako da vam cene ne opterećuju preterano kućni budžet, a cene ćete lako saznati u turističkim agencijama ili na internetu. Imajte u vidu da je uvek bolje odsedati u jeftinijim sobama luksuznijih hotela, nego u skupim sobama jeftinih hotela.

Šta znače zvezdice na hotelima?

Prema međunarodnim normama, kvalitet i nivo hotela označava se zvezdicama ili se kategorija ispisuje slovima:

  • L označava hotel najviše kategorije (de luxe);
  • A – hoteli sa 4 zvezdice;
  • B – 3 zvezdice;
  • C – 2 zvezdice;
  • D – 1 zvezdica.

U odnosu na to koliko zvezdica hotel ima, određuje se to da li mora da sadrži apartmane, salone, bazen, pa i ostale radnje poput frizera i prodavnica, kao i to da li osoblje hotela uvek stoji na raspolaganju gostima, sobni servis koji radi 24 sata. Na sledećem linku možete pročitati detaljne informacije o kategorizaciji hotela.

Ako odaberete privatni smeštaj, znajte da se i oni razvrstavaju po kategorijama (I, II i III). III kategorija sadrži grejanje/hlađenje, kupatilo i kuhinju, a soba svakako mora imati poseban ulaz.

Mislite na vreme!

Kada polazite na put, dobro je da unapred rezervišete sobu: naglasite koji tip sobe želite, kao i to da li insistirate da sadrži neke pogodnosti, kao na primer balkon i to posebno ako hoćete pogled, recimo, na more.

Hotelski bonton – učtivo u svakoj prilici

U hotelu se osećajte kao kod kuće, ali se ponašajte kao da ste u gostima. Čuvajte inventar u sobi, jer ukoliko nešto pokvarite, plaćaćete odštetu. Ovo su neka nepisana pravila koja možda nisu naznačena u hotelskom pravilniku, ali se podrazumevaju:

  • ne lupajte vratima i ne budite bučni;
  • poštujte kako ostale goste, tako i osoblje u hotelu;
  • ne šetajte hodnicima neprikladno obučeni, recimo u pidžami ili spavaćici, a nikako se ne pojavljujte neodeveni na prozoru ili balkonu;
  • ukoliko ste na moru, podrazumeva se da nećete hotelom defilovati u kupaćem kostimu, posebno ne tako dolaziti na doručak, ručak ili večeru.

Pravila ponašanja u hotelu

Na ova pravila ćete sigurno naleteti u svakom hotelskom priručniku – poštujte kućni red u hotelu i izbegnite plaćanje kazni, izbacivanje iz hotela ili ugrožavanje svoje i tuđe bezbednosti.

Ključ sobe prilikom izlaska iz hotela ostavite na recepciji

Poželjno bi bilo da ključ sobe u kojoj ste odseli ostavite na recepciji hotela. Ukoliko izgubite ključ sobe mogli biste se naći u vrlo neugodnoj situaciji, jedna od njih je da ćete morati hotelu platiti odštetu i izradu novog ključa, a druga još neugodnija situacija koja bi vas mogla snaći je da će vas neko ko pronađe ključ i opljačkati.

Broj sobe u kojoj ste odseli zadržite za sebe

Nepoznatim ljudima ne govorite broj sobe u kojoj ste odseli kako ne biste prizvali neželjene goste.

Pristojno komunicirajte s osobljem hotela

Poželjno je pristojno komunicirati s osobljem hotela u kojem ste odseli. Ukoliko imate primjedbe na smeštaj ili vam je nešto potrebno, ljubazno napomenite; nemojte vikati na osoblje ukoliko želite uslugu na visokom nivou.

Ne okrivljujte osoblje hotela ukoliko vam nešto nestane

Ukoliko vam nešto nestane iz sobe ili jednostavno to ne možete lako pronaći pričekajte pre nego što okrivite sobarice ili drugo osoblje hotela. Oko 90% prijavljenih slučajeva krađa je čista greška gostiju. Vrlo često gosti pronađu izgubljenu stvar zametnutu negde u hotelskoj sobi među stvarima ili izvan hotela. Ukoliko uočite da vam je nešto nestalo, prvo dobro pretražite sobu; ako se uverite da je stvar zaista nestala, prijavite hotelu čije će osoblje vrlo rado pomoći pri traženju izgubljenih stvari i ukoliko je potrebno pozvati policiju.

Ukoliko imate gosta u hotelskoj sobi dužni ste ga prijaviti recepciji hotela

Nemojte se iznenaditi ako vam na recepciji zatraže dokumenta osobe koja vas je posetila u hotelskoj sobi. Svi koji borave u hotelu moraju biti prijavljeni – budite ljubazni i učinite to na vreme kako biste izbegli neugodnosti.

Ne bacajte u smeće ono što ne želite da hotelsko osoblje vidi

Svoje smeće koje ne želite da hotelsko osoblje vidi diskretno zapakujte i adekvatno odložite u kantu za smeće: upotrebljene higijenske uloške, prezervative, insulinske iglice…

Ne skidajte šminku hotelskim peškirima

Skidanje šminke peškirima je zaista vrlo ružna navika, kao i čišćenje cipela istima. Mrlje od šminke i sredstava za zaštitu cipela često se ne mogu oprati te samim tim više nisu za upotrebu, i tako hotelu nanosite štetu.

Nemojte u hotelu ostavljati prtljag bez nadzora

Pre nego što se smestite u hotelsku sobu, dok čekate ključ od sobe, nemojte svoj prtljag ostavljati bez nadzora kako se ne bi pokajali – neko bi lako mogao iskoristiti vaš trenutak nepažnje i ukrasti vam prtljag.

Nemojte se sramiti tražiti da vam pošalju zaboravljeno

Ukoliko nakon boravka u hotelu shvatite da ste nešto zaboravili, kontaktirajte hotel i ljubazno zatražite da vam na kućnu adresu pošalju izgubljeno bez obzira o čemu je reč.

Poštujte vreme odjave iz hotela

Nemojte zloupotrebiti ljubaznost hotelskog osoblja i zadržati se u sobi i nakon dogovorenog vremena odjave iz hotela. Hotel vam zadržavanje može naplatiti! Ukoliko morate ostati duže, ljubazno pokušajte dogovoriti s hotelskim osobljem ukoliko je moguće, kasniju odjavu iz hotela. Vrlo često vam neće biti u mogućnosti pružiti tu uslugu, naročito ako su hotelske sobe u tom periodu rezervisane.

Stvari koje je zabranjeno unositi u hotel

Nije dopušteno u hotel unositi eksploziv, oružije, zapaljive materijale i ostale hemikalije opasne po okolinu. Nije dozvoljeno unošenje hrane. Korišćenje pegli, rešoa, električnih grejalica i drugih grejnih tela nije dozvoljeno.

Hotel zadržava pravo da vam oduzme i ukloni stvari koje se nalaze na spisku nedozvoljenog u hotelu.

Pravila ponašanja za goste koji dovode kućne ljubimce

Hoteli sve češće izlaze u susret i dozvoljavaju gostima da se smeste sa svojim kućnim ljubimcima. Vodite računa da imate potrebna dokumenta za ljubimca ukoliko s njim prelazite državnu granicu. I ovde važi određeni broj pravila, preciziranih od hotela do hotela.

  • boravak za kućne ljubimce se često ne naplaćuje, ali hranu im sami obezbeđujete;
  • u sobi najčešće mogu boraviti najviše 2 ljubimca do 10 kilograma;
  • vrsta ljubimaca je ograničena na domaće životinje, na primer pse i mačke, a za ostale životinje morate da pošaljete poseban upit;
  • ljubimci sve vreme moraju biti uz vas ili u kavezu;
  • sa ljubimcima nije dozvoljen ulazak u restoran i igraonice za decu;
  • vaša soba će biti čišćena svakodnevno ukoliko je ljubimac sa vama ili u kavezu; u   suprotnom,   zbog   bezbednosti   osoblja   i   mogućnosti   da   ljubimac   pobegne kako vrata budu otvorena, soba neće biti očišćena;
  • gosti su dužni da čiste za svojim ljubimcem, unutar i izvan hotela;
  • ukoliko ljubimci naprave neku štetu, vlasnik je dužan da je plati;
  • ukoliko je ljubimac agresivan, destruktivan ili ometa mir ostalih gostiju ili osoblja, hotel zadržava pravo da zamoli gosta da napusti hotel.

Pravila ponašanja na hotelskom bazenu

Pravila ponašanja na bazenu u Hotelu

Hoteli često u sklopu imaju i bazene, pa nije naodmet podsetiti se nekih važnih pravila koja se tiču učtivog ponašanja i higijene.

Ponesite samo najosnovnije i dozvoljeno

Na bazen ponesite samo najosnovnije: peškir, kozmetiku, papuče… Može se desiti da je nošenje hrane i pića zabranjeno jer hotelski bar u ponudi ima namirnice za goste; ako je dozvoljeno, ponesite ručni frižider pun hrane i pića. Hoteli najčešće imaju posebne peškire za bazen ili plažu – uzmite ih od osoblja umesto da prljate sobne.

Zaštita od Sunca

Proverite da li na bazenu postoje ležaljke i suncobrani ili treba da ponesete svoje. Suncobran je odlična zaštita od sunca, pa ga svakako obezbedite bar u najtoplijem delu dana (od 11h do 17h). Ne zaboravite kremu i šešir!

Higijena na plaži i bazenu

Pre ulaska u bazene treba da se istuširate i zagazite u dezinfekcioni bazenčić sa vodom za noge. U blizini bazena hodajte u papučama da ne dobijete gljivičnu infekciju stopala.
U kafiću ili restoranu, na stolicu stavite peškir ili obucite nešto na sebe. Nije higijenski sedeti u mokrom kupaćem kostimu. Ne vršite nuždu u bazenu!

Smeće odložite u kante za đubre.

Mislite i sebe i na druge!

Uđite u bazen uz pomoć merdevina, ali se na njima nemojte zadržavati, da bi i drugi mogli da uđu u vodu. Na ivicama nekih bazena postoje držači, za vežbanje, pa ih iskoristite za pridržavanje dok se odmarate. Ako je dozvoljeno skakanje u bazen, radite to na mestu koje je predviđeno za uskakanje, da ne bi povredili ostale plivače.

Po izlasku iz vode, obavezno se istuširajte i operite kosu. Ako je voda hladna, ne morate sapunom, jer ćete se prehladiti, iako je napolju veoma toplo. Kosu operite kada završite sa kupanjem, pred polazak kući ili kod kuće. Važno je isprati hlor sa kože i kose.

Ova pravila se podrazumevaju u većini hotela i treba ih poštovati. Mnogi hoteli naplaćuju svako kršenje ovih pravila, a i imaju pravo da vas udalje iz hotela. Zato uživajte u odmoru, ponašajte se odgovorno i neće biti nikakvih problema.

Autor: Petrović Anđela | Objavljeno: 23.01.2018. | Modifikovano: 26.11.2018.