Vrste usluga na putovanju i šta uključuju
Prilikom kreiranja aranžmana turističke agencije često pružaju mogućnost da putnici izaberu vrstu usluge koju žele u sklopu svoje ponude. Postoje situacije kada izbor nije moguć, već agencije kreiraju ponudu sa već odabranom uslugom. Na primer, opšte je poznato da se putnici prilikom odabira letnjeg aranžmana za Tursku većinom opredeljuju za All inclusive uslugu, dok se za putovanje na neko špansko ostrvo uglavnom podrazumeva polupansion. Međutim, sve to zavisi od toga kakav ste odmor vi osmislili i na vama je da, u skladu sa vašim željama, izaberete uslugu koju želite da imate na destinaciji.
Koje vrste hotelskih usluga postoje?
Hotelske usluge mogu biti:
- Noćenje sa doručkom (BB– Bed and breakfast)
- Polupansion (HB– Half board)
- Pun pansion (FB– Full Board)
- All Inclusive (AL)
- Ultra All Inclusive (UAL)
Koji ćete tip usluge izabrati na vašem putovanju, zavisi i od zemlje u koju putujete. Ukoliko obilazite evropske gradove, znajte da je u jedan takav aranžman najčešće uključeno noćenje sa doručkom. Kod zimskih aranžmana (planinski centri) uglavnom je to polupansion. Najzastupljenije usluge koje putnici biraju na letovanjima su polupansion, pun pansion i All inclusive. Polupansion predstavlja doručak i večeru (ili u nekim hotelima doručak i ručak), pun pansion čini doručak, ručak i večera, dok je u All Inclusive varijanti sve uključeno.
Šta sadrži All Inclusive?
Potrebno je skrenuti pažnju putnicima da iako je “sve” uključeno, uvek je neophodno da pročitate u opisu hotela šta sve podrazumeva ova usluga. All inclusive se razlikuje među državama i ne podrazumeva isti kvalitet usluge, a svaki hotel ima svoju politiku kreiranja ponude.
Putnici se često opuste i veruju da će u sklopu svog hotela imati hranu, piće, masaže, sportske aktivnosti, itd. u neograničenim količinama. Nažalost u praksi to nije tako. Dešava se često da u sklopu All Inclusive-a nije uključena flaširana voda. Takođe, nemojte da vas začudi da odete u neki luksuzni hotel sa 5* i da espresso nije uključen u cenu. Kada u katalogu hotela piše da je kafa uključena, često se misli na filtriranu kafu. Opet ovo nije opšte pravilo i sve zavisi od hotela do hotela. Sve su to “sitnice” na koje bi trebalo da obratite pažnju.
Pravilo je da All inclusive podrazumeva uključen doručak, ručak, večeru, užine, domaća alkoholna (domaće vino, točeno pivo, itd.) i bezalkoholna pića. Ponekad imate uključen jedan ručak u a la carte restoranu (uz obaveznu rezervaciju) ili jednu masažu u okviru Spa&Wellness centra. Hoteli u ponudi nude i korišcenje ležaljki i suncobrana. Proverite da li su u opisu usluge uključene ležaljke i suncobrani i uz bazen i na plaži. Dešava se da u nekim hotelima naplaćuju ležaljke i suncobrane na plaži. Takođe, u ponudu su uključene i razne sportske aktivnosti – tačan opis aktivnosti možete uvek pročitati u katalogu agencije sa kojom putujete. Vreme korišćenja usluga All Inclusive u hotelu je uglavnom od 7h (8h) do 23 (24h).
Šta je Ultra All Inclusive?
Ultra All Inclusive podrazumeva u većini hotela doručak, ručak, večeru, užine, alkoholna i bezalkoholna pića (uključeni su ceđeni sokovi, žestoka pića, strana piva, espresso, itd.), korišćenje a la carte restorana, kao i brojne sportske aktivnosti. Takođe, ležaljke i suncobrani su uključeni u cenu aranžmana. Međutim, i za ovu vrstu usluge potrebno je da se dobro informišete u turističkoj agenciji, jer se dešava da ipak postoji nešto što nije pokriveno cenom.
Cilj putnika je otići na zasluženi odmor i dobiti uslugu koju ste platili. Često nedovoljna informisanost može, na neki način, da ugrozi vaš odmor i utiče na vaše zadovoljstvo. Kada uplaćujete aranžman, turistička agencija je dužna da vam detaljno objasni šta je sve uključeno u cenu vašeg aranžmana. Takođe, i vi pažljivo pročitajte sve što vam piše u katalogu hotela kako biste na odmor otišli potpuno informisani i kako biste u njemu zasluženo uživali.