Ovo je najopasniji aerodrom na svetu – Lukla (Nepal)

Za ljude koji se boje letenja i aviona, svaki aerodrom je najopasniji na svetu. Ipak, ako se stavi taj strah po strani, jedan aerodrom se zaista može nazvati najopasniji aerodrom na svetu ili barem najstrašniji. U pitanju je maleni aerodrom Lukla u Nepalu, za koji putnici kažu da je najmanji problem turbulencija i činjenica da samo mali avioni mogu da slete na njega.

Lukla aerodrom poseduje samo jednu pistu i to svega 527 m dugačku, što možda ne deluje tako loše ako ne znate ništa o aerodromima i njihovim pistama. Ipak, zamislite samo to da je „strašni“ aerodrom na Skijatosu koji toliko ljudi prepričava, dugačak čak 1627 m, dok je recimo aerodrom Nikola Tesla tj. njegova pista dugačka 3400 m. Heh, stvari se pomalo menjaju zar ne? Ali hajde da kažemo da čak ni dužina piste nije toliko problematična.

Najopasniji aerodrom na svetu - Lukla airport Nepal

Aerodrom je izbetoniran i utvrđen 2001. godine, a ono što je dodatno zastrašujuće jeste njegova elevacija na 2895 metara, što znači da je sletanje neverovatno komplikovano i zahteva naglo kočenje. Ovo ne treba da čudi ako znate da je Lukla aerodrom lociran između nekoliko planinskih vrhova Himalaja, pa sama vožnja tom malom letelicom, od glavnog aerodroma u Katmanduu, podrazumeva 40 min. letenja između planinskih vrhova sa neverovtnim krivinama.

Putnici kažu da je poletanje sa ovog aerodrom još  zanimljivije, te da imate utisak kao da ste otišli u zabavni park i platili vožnju za rolerkoster, pošto poletanje podrazumeva jak zalet sa malim poniranjem i potom jakim usponom!

„Zastrašujuće karakteristike“ Lukla aerodroma

  1. Samo 527 m dugačka pista;
  2. Jedan kraj piste je zid – drugi kraj piste je 600 m dubok ponor;
  3. 11 stepeni nagiba piste koji idu u korist kočenju odnosno ubrzavanju pri poletanju. Samo jedan pokušaj za poletanje i sletanje – jer su tu već pomenuti zid ili ambis;
  4. Vremenske prilike su nepredvidive i piloti se oslanjaju na svoj vid i poznavanje terena. Ne postoje prilike za auto pilot.
  5. Letovi se obavljaju obično samo između 6 i 9 časova, retko kasnije tokom dana, a nikada tokom noći jer ne postoji nikakvo osvetljenje i signalizacija.
  6. Samo male letelice mogu sletati na aerodrom;
  7. Piloti moraju imati specijalan sertifikat baš za ovaj let i Lukla aerodrom;
  8. Let košta oko 300 dolara (Katmandu – Lukla);

Druge opcije za stizanje u gradić Lukla

Pošto je Lukla, kao malo mesto u Nepalu sa svega 500 stanovnika, startna pozicija za dalje osvajanje i avanture kroz Hmalaje, neophodno je da dođete do njega. Ipak ako ne želite da skraćujete sebi život neverovatnim skretanjima i letenjem kroz planine, a želite da odete na zahtevne trekking ture na Himalaje, postoje dve druge opcije kako biste stigli do grada Lukla. Prva je da se klackate autobusom oko 11 sati iz Katmandua do grada Jiri, a potom da odete na lagani hiking od 5 dana do gradića Lukla, a druga je da preplatite sopstveni helikopter koji nije ništa manje zastrašujuć od malenog aviona.

Na kraju treba reći da se nesreće zaista retko dešavaju, iako ih je bilo. Ali kao i obično avionska nesreća znatno jače odjekne od svakodnevnih kopnenih sudara, tako da nemojte mnogo razmišljati o tome. Piloti su zaista profesionalni i drže ovaj let u malom prstu. Odluka je na Vama, a mi ćemo rado dočekati vaša i druga iskustva putnika, pa se ne ustručavajte da javite kako je sve prošlo. Želimo Vam srećan i siguran put!

Autor: Mateja Panović | Objavljeno: 14.05.2016. | Modifikovano: 26.11.2018.