Privremeno ukinut noćni voz Beograd – Bar
U narednih mesec dana železnički saobraćaj na relaciji Beograd – Bar odvijaće se samo preko dana, dok su noćne linije privremeno ukinute. Pročitajte zašto je linija ukinuta, i ko nije želeo da učestvuje u troškovima saobraćaja noćnog voza.
“Srbija voz” ne želi da učestvuje u troškovima saobraćaja
Noćni međunarodni vozovi neće saobraćati do 15. novembra, zbog radova na pruzi. Vozne linije koje se ukidaju su međunarodni brzi voz koji polazi iz Bara u 16:50 za Beograd, kao i voz koji polazi u 20:17 iz Beograda za Bar, zbog radova na pruzi Beograd – Vrbnica.
Železnički prevoz iz Crne Gore saopštio je da preduzeće “Srbija voz” nije htelo da učestvuje u troškovima saobraćaja noćnog voza, već da su ostali pri svojoj prvobitnoj odluci, da se saobraćaj međunarodnih vozova privremeno ukine na mesec dana.
Redovni dnevni polasci
Dnevni međunarodni “InterCity” voz na relaciji Bar – Beograd će saobraćati prema redovnim polascima, u 07:10 časova iz Bara, odnosno 08:10 iz Podgorice. U železničku stanicu u Beogradu, po ovom redu vožnje, stiže u 19:30 časova.
Iz Beograda je polazak u 09:10 časova, sa presedanjem i obezbeđenim alternativnim prevozom – autobusom na relaciji između stanica Valjevo – Vreoci u oba smera. Železnički prevoz Crne Gore AD Podgorica oezbedio je u dnevnoj ponudi prevoz putnika u klimatizovanim kolima i vagon restoranu na relaciji Bar – Valjevo – Bar.
Iz Železničkog prevoza Crne Gore navode da ponovo uspostavljanje noćnog saobraćaja na relaciji Beograd – Bar – Beograd očekuju 15. novembra.
Vozovi Srbije sporiji nego u SFRJ
Železnička pruga Beograd – Bar završena je 1975. godine, kada je voz iz crnogorskog grada do jugoslovenske prestonice stizao za 8 sati. Mašinovođe kažu da se tada po vozu mogao naviti sat, a u ovom danas se više ni ne računa vreme koje se provede u njemu.
Danas, u 21. veku, voz na ovoj relaciji po redu vožnje stiže za 12 sati i 20 minuta, prugom od 476 km. Cena karte u jednom smeru za dnevni voz košta 24 evra.
Reklo bi se da se ruta Beograd – Bar sigurno ne može uvrstiti u najbolje železničke rute sveta, te nam preostaje da se nadamo da će železnički saobraćaj Srbije u nekom doglednom vremenu napredovati.