Šta putnici očekuju u 2016. godini

Booking.com

Tripadvisor, najveća zajednica putnika iz celog sveta kojj ocenjuju turističke destinacije i atrakcije, ispitao je više od 44,000 putnika i hotelijera o njihovim planovima za 2016. godinu. Evo šta smo saznali iz istraživanja. Zašto će ljudi putovati u 2016? Kako će ovi putnici odlučiti šta da rade, gde da idu i gde da odsednu? Da li će potrošiti više ili manje novca nego što su u 2015? Koji uticaj njihovi izbori imaju na turističku sferu u celini? Potrudili smo se da pronađemo odgovore na sva ova pitanja i da pružimo informacije o trendovima koji će označiti mapu putovanja u 2016. godini.

Potraga za novim iskustvima

U predstojećoj godini, putnici svih uzrasta potražiće nešto što još uvek nisu iskusili, od krstarenja do solo putovanja. Globalno, 69% putnika probaće nešto novo u 2016. Jedan od pet svetskih putnika rekli su da će otići na krstarenje po prvi put sledeće godine. 17% njih otići će sami na putovanje po prvi put u 2016, dok će se njih 15% upustiti u avanturističko putovanje.

Trošiće se više, jer „vredi“

Širom sveta, putnici su raspoloženiji da troše više u 2016. godini nego što su ranije – i to ne samo zbog rastućih troškova. Jedan od tri putnika (33%) planira da potroši više na putovanje u 2016. nego što je to učinio u prethodnoj godini. Među onima koji planiraju da povećaju svoj budžet za putovanje, 49% rekli su da je to zbog toga što „ja ili moja porodica to zaslužujemo“. 31% reklo je da bi potrošili više na putovanja iz razloga što je to „važno za moje zdravlje i blagostanje“.

Biranje destinacije na osnovu kulture ili specijalnih ponuda

Današnji putnici biraju destinaciju po različitim kriterijumima uključujući i specijalne ponude od strane izdavača smeštaja. Globalno, 47% putnika kažu da su posetili dato odredište zbog specifične kulture i ljudi. Jedan od 5 putnika (21%) izabrao je destinaciju zbog toga što je hotel ponudio specijalnu akciju ili povoljan paket.

„TV turizam“ je u jeku: jedan od pet svetskih putnika posetio je odredište zato što ga je primetio u nekoj TV emisiji ili seriji.

Ostanite kul i „povezani“

Među pogodnostima koje će putnici potražiti kada rezervišu smeštaj u 2016. klima uređaj i WiFi se dodatno ističu. Globalno, 63% putnika rekli su da je klimatizacija prostora obavezna kada biraju mesto u kome će odsesti. Ukoliko nije opcija, čini da ljudi otkazuju rezervacije više nego zbog toga što nema doručka (40%) ili bazena (26%) u ponudi. 46% reklo je da je WiFi u sobi obavezna pogodnost – što znači da ukoliko nije ponuđena opcija potražiće drugi smeštaj.

26% putnika reklo je da zahtevaju smeštaj koji ima super brz WiFi; 11% njih je spremno da plati dodatno za ovu uslugu.

Rastuće cene soba (i optimizma)

Mnogi smeštaji planiraju da podignu cene njihovih soba sledeće godine, dok većina hotelijera kažu da su veoma optimistični što se tiče profitabilnosti u 2016. godini. Približno polovina hotelijera globalno planira da poveća cene soba u 2016. (47%) Večina smeštaja podiže cene da bi nadomestila rastuće troškove (65%), iako je više od trećine njih podiže cene zbog nedavno završenog renoviranja (37%) ili zbog povećane tražnje (35%). Tri od četiri preduzetnika su optimistični u vezi sa profitabilnošću u 2016. Većina optimista kaže da je to zbog toga što lokalni događaji i konferencije zauzumaju svoje položaje na tržištu sledeće godine (65%).

91% hotelijera vidi direktno povećanje rezervacija kao ključ budućnosti njihovih biznisa.

Praćenje online reputacije

Online prisustvo ostaje vrlo važno: u 2016. preduzetnici će držati na oku i pratiti šta ljudi govore o njima na internetu. 93% hotelijera reklo je da su online recenzije putnika veoma bitne za budućnost njihovog posla. Menadžment online reputacije je još uvek velika oblast u koju ulažu oni koji izdaju smeštaj u 2016. sa 59% njih koji investiraju više nego što su prethodne godine.

Autor:

Bojana Migrić

Booking.com