Sve prednosti nativnog oglašavanja u turizmu

nativno oglašavanje putem interneta

Postoji jedno mesto koje svaki putnik poseti pre nego što se odluči za bilo koje putovanje – to je internet. Tu zainteresovani mogu da pronađu sve korisne informacije uz pomoć kojih mogu da donesu odluku koje je pravo putovanje za njih. 

Istraživanja su pokazala da na veliki broj putnika i njihovu odluku o rezervaciji aranžmana, utiče informativni sadržaj koji pružaju turističke agencije, dok turistički oglasi u nešto manjoj meri rade taj posao. Možda je zbog toga oglašavanje na banerima, iako i dalje ima svoje mesto, izgubilo neke svoje efektivnosti poslednjih godina, a primat je preuzeo uređivački sadržaj.

Ako imamo u vidu da je nativno oglašavanje zapravo kombinacija oba, onda postajemo svesni činjenice koliko su nativni oglasi zapravo moćni i koliko benefita mogu doneti turističkoj industriji. Nativno oglašavanje u turističkoj industriji je zbog toga među najefikasnijim alatima i postalo je najpopularniji oblik oglašavanja na mnogim turističkim sajtovima.

Ono što je važno znati jeste da ciljna publika ne čita samo odeljak o putovanjima na internetu, već ima i druga interesovanja. Sa nativnim oglasima mogu se vrlo suptilno iskoristiti ta druga interesovanja za slanje poruke potencijalnim turistima

Predstavljamo vam neke načine kako turistički brendovi mogu da koriste nativno oglašavanje u turizmu za poboljšanje svojih poslovnih rezultata i kako da motivišu putnike da rezervišu avio karte.

Unakrsno ciljanje – privlačenje pažnje turista iz drugih pravaca

Kao što smo već ranije spomenuli, pomoću unakrsnog ciljanja turistički brendovi mogu da privuku potencijalne turiste koje zanimaju i druge teme osim putovanja. Nativni oglasi o turizmu se tako mogu pojaviti na mnogim drugim internet stranicama koje su posvećene sportu, muzici, filmu, modi, prirodi… 

Suština nativnih oglasa je da budu prikazani nenametljivo i uklopljeni relevantno za tu temu o kojoj se zapravo i radi na datoj internet stranici. Nativni oglasi nisu upadljivi, ne smetaju čitanju teksta, ali su zato veoma korisni za brendiranje i ostvarivanje željenih rezultata.

Jedan od odličnih primera nativnog oglašavanja jeste tekst turističke agencije koja se bavila prodavanjem aranžmana za putovanje u Irsku, a koji je ciljao na fanove serije Igra prestola. Radi se o članku koji je pozivao ljubitelje ovog ostvarenja da posete mesta gde se serija snimala.

Pričanje priče i slikovito predstavljanje sadržaja

Još jedna od osnovnih prednosti nativnog oglašavanja za turizam i promociju putovanja jeste bogatstvo jezika i opisa koji se mogu vrlo efikasno iskoristiti za jasnu prezentaciju poruke i onoga što suštinski turistička agencija želi da promoviše i proda. 

Brendovi mogu svoju priču ispričati na jasan i zabavan način koji će da privuče pažnju čitalaca i da ih zaintrigira da duže ostanu na samoj stranici. Nativni oglasi koji se suptilno provlače kroz jednu takvu priču pozivaju sve čitaoce da deluju i da steknu poverenje da je baš ta agencija ili taj aranžman za njih.

Nativno oglašavanje u turizmu nudi bogatije sadržaje koji omogućavaju turističkim agencijama i drugim organizacijama koje se bave turizmom da uspostavite bolju vezu sa ciljanom publikom. Na taj način mogu doći do svojih potencijalnih klijenata nudeći opširnije i detaljnije informacije.

Nema blokiranja oglasa

Još jedna važna prednost nativnog oglašavanja u turizmu i razlog zbog kojeg je ovaj vid oglašavanja sve popularniji jeste činjenica da alatke za blokiranje oglasa ne otkrivaju nativne oglase jer su oni prisutni u sadržaju na mnogo skladniji način. To omogućava agencijama koje postavljaju reklame da bez ikakvog ometanja dopru do velikog broja korisnika interneta. 

Postepeno se poboljšava svest o brendu

Mnogi nativni oglasi u samom početku svoje primene ne uspevaju da prodaju bilo koji proizvod ili uslugu, a to je pre svega zbog činjenice da se konkretni proizvodi ili usluge često skrivaju u sadržaju koji je više informativan i sugestivan

To znači da takvi tekstovi mogu povećati svest o određenom brendu, s obzirom na to da će biti čitani, umesto da budu odmah odbačeni od strane nezainteresovanih čitalaca zbog nametanja nečega što ih u tom trenutku ne interesuje.

Povećava se CTR – click through rate

S obzirom na prethodno pomenute tačke i prednosti nativnog oglašavanja, nativni oglasi se vide kao odlična opcija za povećanje CTR-a (click through rate-a) uzimajući u obzir da informativni sadržaj kroz koji se provlače ovakvi oglasi bivaju vidljiviji na google-u, lakše se rangiraju na pretraživaču, a osim toga duže drže pažnju čitalaca i na taj način ih motivišu da preuzmu akciju.

Povećanje CTR-a direktno je proporcionalno povećanju povraćaja novca od ulaganja u oglašavanje, što nativne oglase čini još efikasnijim i korisnijim.

Oglašavanje se neprestano razvija, tražeći najefikasniji način za povećanje interakcije sa ciljanom publikom. Nativno oglašavanje je dobar primer ove evolucije, koju karakteriše sposobnost prilagođavanja, kako u pogledu izgleda, tako i u pogledu sadržaja na internet mediju na kojem se pojavljuje. Stoga se nativno oglašavanje ne doživljava kao nametljivo oglašavanje, jer utiče na korisnike na prirodniji način, stvarajući tako veće poverenje i angažovanost korisnika. Zato, ako vas interesuje nativno oglašavanje – nativemedia.rs je pravo mesto gde možete pronaći sve informacije o ovom vidu marketinga.

Autor: Anica Petković | Objavljeno: 04.10.2019. | Modifikovano: 24.10.2019.