Zaštitite se od hakera prilikom kupovine avio-karte

U 2015. nekoliko sajtova avio-kompanija je bilo hakovano. Jedna od novijih, a možda i interesantnijih, vesti jeste da je devetnaestogodišnji mladić iz Kine hakovao sajt za sada neimenovane kompanije i prisvojio oko 150 hiljada dolara.

Naime, mladić je ukrao detalje za oko 1.6 miliona rezervisanih karata. Mladić se dosetio da pošalje poruke određenom broju ljudi kako su njihovi letovi otkazani i zamolio da rezervišu karte za neki drugi let, a razliku troškova je zadržao za sebe.

Ni mesec dana nakon događaja ne zna se o kojoj kompaniji se radi, ali je poznato da je ovaj napad na njihovu sigurnost koštao oko 12 hiljada dolara samo za kompenzacije putnicima.

 

Imajući u vidu da ovo može da se desi bilo kome, evo nekoliko saveta kako da izbegnete malverzacije:

  • avio-kompanija nikada neće tražiti vaše lične podatke putem poruka; ako primite poruku sa ovakvim zahtevom, nemojte odgovarati i prijavite nepravilnosti;
  • lični podaci se ne traže glasovnim porukama;
  • dešavalo se i da prevaranti zovu u hotelske sobe i traže lične podatke da bi obavestili putnike o otkazivanju hotelske sobe ili leta i rezervisali drugi smeštaj/kartu. Nijedan hotel ili avio-kompanija to ne praktikuju, tako da im nemojte otkrivati svoje podatke;
  • hoteli i avio-kompanije nikada ne zovu da im potvrdite informacije sa kreditne kartice jer postoji neki problem sa njom. Ako vam kartica ne radi, ne biste mogli ni da rezervišete sobu/kartu;
  • kada vas zovu na privatni broj da bi potrvrdili vaše lične podatke, obavezno ih zamolite da pričekaju. Potom proverite da li je broj telefona pravi broj telefona vaše avio-kompanije / hotela pa ako je sve u redu, uzvratite poziv.

Autor:

Krsto Arsenijević