Air France uvodi nove eko avione

Kao još jedan u nizu poteza u cilju smanjenja svog karbonskog otiska, Air France se odlučio na uvođenje leta novim avionom. Reč je o savremenoj letelici pod nazivom Erbas A350-900, koji će doprineti da puovanje ovom avio kompanijom bude ne samo udobno, već i dobro za okolinu. 

Modernizacija avio flote

Jedan od preduslova kako za udobnije i ekonomičnije putovanje avionom, tako i za ispunjavanje najviših ekoloških standarda, jeste ažurna modernizacija flote kojom raspolaže jedna avio kompanija. Air France, koji prati tekuće ekološke standarde, tim povodom je zamenio avion Erbas A380 modernijim letelicama tipa Erbas A350-900.

Flota Air France-a biće bogatija za još 10 aviona ovog tipa, čime će se u narednim godinama broj ovih letelica u kompaniji povećati na 38. Jedan od glavnih ciljeva koji će doprineti ekološkom poslovanju, jeste da se tokom prvog kvartala 2021. godine iz dugolinijskih operacija Air France-a u potpunosti izbaci model Erbas A340.

Air France avion

Odlike nove savremene letelice

Pored toga što je ekonomičniji od dosadašnjih letelica, model Erbas A350-900 je i bolji za okruženje, pošto troši 25% manje goriva zahvaljujući posebnim materijalima od kojih je naprevljen, a koji su i do 67% lakši od do sada korišćenih materijala u gradnji aviona. 

Ovaj model proizvodi i do 40% manje buke, čime se omogućava udobinija vožnja, ali ujedno i smanjuje zagađenje bukom.  Na svom prvom letu od fabrike u Tuluzu do pariskog aerodroma Šarl de Gol, Erbas A350-900  je koristio miks klasičnog avio-goriva i sintetičkog bio-goriva, čime su se još jednom pokazale visoke ekološke performanse ovog modela. 

Planiranje narednih koraka u unapređivanju flote i usluga leta

Namera je da od 2023. na dugolinijskim letovima saobraćaju samo četiri tipa aviona – Erbas A380, Erbas A350-900, Boing 787 i Boing 777. Od ovako strukturisane flote, kompanija će imati višestruku korist. 

Pre svega, time će biti postignuta unifikacija usluge, ali i povećana operativnost, jer će pilotima biti potrebne samo tri kvalifikacije (jedna za Erbasove modele i dve za Boinge). 

Nove letelice će putnicima nuditi veći komfor, jer imaju prostranije kabine i za 30 procenata veće prozore od ranijih modela, dok unapređen sistem zabave i Wi-Fi konekcija omogućavaju da putnicima brže prođe vreme. Na taj način Air France će se još jednom pobrinuti da putovanje avionom učini jedinstvenim iskustvom.

Autor: Katarina Adamović | Objavljeno: 24.12.2019. | Modifikovano: 24.12.2019.