Instagram za početnike – kako pokrenuti travel Instagram blog
Instagram poslednjih godina dobija sve više na popularnosti. Više od milijardu ljudi koristi Instagram svakog meseca, a više od pet miliona firmi i kompanija koristi Instagram kako bi vizuelno ispričali svoje priče, povezali se sa svojim pratiocima i izgradili svoj brend, naročito u svetu travel bloginga za koji se može reći da je procvetao sa ovom mrežom.
Verovatno ste već dosta čuli o Instagramu iz vaše okoline, stalno vam spominju story-ie, postove i tome slično, a vi i dalje sedite sa strane i ne razumete zašto je ova mreža toliko zaludela ceo svet. Onda ste čuli kako komšija svoje proizvode prodaje samo na Instagramu i od toga lepo zarađuje, ili kako neki vaš poznanik dobija ugovore za sponzorisana putovanja, pa tako putuje i zarađuje od fotografija koje postavi na mrežu.
Sve to vas je inspirisalo da i vi poželite da se aktivirate na ovoj mreži, ili možda baš da oformite svoj sopstveni blog za putovanja, ali ne znate odakle da krenete. Ovaj tekst će vam pomoći upravo u tome.
Šta treba da znate?
Ako ste novi na Instagramu, možda vam je i strašna sama pomisao na to, kako se istaći u tako velikoj gomili ljudi i privući pažnju na vaše fotografije sa putovanja. Na samom početku, evo podrške – verujte nam da je rad na Instagramu mnogo lakši nego što vam sada može i izgledati.
U ovom vodiču za početnike naučićete osnove korišćenja Instagrama, kako da postavite svoj profil i kako da objavite fotografiju ili priču na Instagramu kao i kako da komunicirate sa vašim pratiocima i da komentarišete objave. Na kraju, imaćete uvod u neke od najosnovnijih pojmova na Instagramu, kako biste znali kako da ih koristite i kako da na kraju dana, postignete svoj cilj i afirmišete se u svetu travel blogera.
Osnovni koraci kod otvaranja Instagram profila
Da bi vaš instagram profil uopšte bio vidljiv i da bi ljudi znali za vas i vaše fotografije sa putovanja, evo koje osnovne korake treba da ispratite i na koji način.
Otvorite svoj profil
Dakle, načinili ste prvi korak i otvorili svoj profil i sada ste vi deo grupe kojau čini milijarde korisnika. Super. Sada želite da kod vašeg imena stoji adekvatna profilna slika. To je sledeći korak.
Vaša profil fotografija na Instagramu biće prikazana u vidu kruga. Ukoliko ste napravili profil svoje kompanije, onda ćete staviti logo svoje firme, a ako želite da se afirmišete kao travel bloger, onda slobodno možete da stavite vaš portret sa nekog putovanja.
Podaci o profilu
Instagram od vas neće tražiti da popunite podatke o profilu, ali to će biti svakako prednost. Da biste popunili podatke o profilu, idite na svoj profil u aplikaciji i pritisnite opciju „uredi profil“. Popunite biografiju i vaši podaci će se sada naći na vašem profilu.
Čestitamo! Upravo ste podesili svoj Instagram profil na pravi način! Ali, to je tek početak. Da bi ljudi uopšte znali da vi postojite, i da kod vas mogu da vide inspirativne fotografije sa egzotičnih lokacija, kao i da biste dobili što veći broj pratilaca, imate još mnogo posla da obavite.
Sigurno ste nestrpljivi i pitate se kako prodavati proizvode i usluge na instagramu, odnosno kako popularizovati svoj travel blog, ali, polako, pratite naše korake.
Objavite fotografije ili video
Kada želite da objavite fotografiju ili video, dovoljno je da pritisnite „+“ u dnu ekrana. Instagram će automatski da povuče sve vaše najnovije fotografije na vašoj galeriji fotografija. Isto tako, možete odabrati novu fotografiju ili video dodirom na „photo“ ili „video“. Odlično je što svoju fotografiju odmah možete sređivati kako god vi želite.
Evo nekoliko saveta:
- Ako odaberete fotografije iz galerije, svoju fotografiju možete učitati kao portret ili pejzaž. Odaberite željenu fotografiju i dodirnite ikonu sa dve strelice u donjem levom uglu pregleda. Zatim, možete da ulepšate svoju fotografiju, da je pomerate ili zumirate kako biste prilagodili način na koji želite da stane unutar okvira.
- Možete da isečete deo fotografije i postavite samo ono što se vama dopada na slici.
- Isto tako, možete da učitate do 10 fotografija i videozapisa u jedan Instagram post, što je još jedna prednost ukoliko ste na Instagramu zbog svog biznis profila odnosno travel bloga. Na taj način možete da prikažete više fotki sa jedne iste destinacije, bez opterećivanja profila koji treba da neguje raznovrsnost. Tada će vaši pratioci moći bolje da se upoznaju sa vašim asortimanom.
- Dodirnite ikonicu sa dva preklapajuća kvadrata u donjem desnom uglu pregleda i odaberite svoje slike.
- Kada snimate novi videozapis, pritisnite i držite dugme za snimanje da biste snimili video.
- Nakon što odaberete sadržaj za svoj post, možete dodati filter ili promeniti njegovu orijentaciju, senčenje, kontrast i još mnogo toga. Kada je vaš sadržaj spreman, jednostavno dodirnite „dalje“ da biste dovršili svoje podatke o postu.
- Napišite opis: Vaš naslov će se pojaviti ispod vašeg sadržaja kada se objavljuje vaš post. Ovde možete spomenuti i drugi Instagram profil (npr. @ korisničko ime) i dodati hashtagove. Hashtagovi služe upravo za to da bi vas povezali sa više ljudi.
- Evo primera – rešili ste da skrenete pažnju na neku destinaciju gde ste bili, tipa Kipra. Kao hashtag mogu da budu #putovanjekipar # ostrvokipar #kiparletovanje, ili pandani tih hashtagova na engleskom. Na taj način će korisnici lakše doći do vas, i privući ćete i strane korisnike.
- Označite ljude: ako objavljujete fotografiju ili više fotografija, možete označiti više Instagram profila na svakoj fotografiji. Profili koje označite takođe će primiti obaveštenje o vašoj objavi.
- Dodaj lokaciju: bilo da je u pitanju fotografija ili video, možete dodati i oznaku lokacije svom postu. Vaš post će se pojaviti kada neko traži postove za tu određenu lokaciju.
- Druge društvene mreže: ako ste povezali druge profile društvenih mreža sa svojim Instagram profilom, možete jednostavno deliti postove i na tim profilima tako što ćete ih dodati pre nego što objavite post.
- Kada je vaš post spreman, dodirnite „deli“ i Instagram će objaviti vaš post. Vaš post će se pojaviti na feedu svih osoba koje vas prate.
Ako ste dobro ispratili sve naše korake, upravo ste uspešno objavili svoj prvi Instagram post.
Bilo da ste na Instagramu sa svojim ličnim profilom ili profilom svog bloga, važna je doslednost. To posebno važi za profil travel bloga ili bilo koji drugi biznis profil. Samo na taj način možete da očekujete da ćete prikupiti veliki broj pratilaca, zadržati ih i na kraju, ono što je najbitnije, ostvariti i prodaje svojih proizvoda ili usluga.
Verujte nam da ćete vrlo lako izgubiti pratioce, ako od vas nema redovnih objava, novina i važnih informacija.
Postavi Instagram priču – story
Više od 250 miliona ljudi svakodnevno objavljuje Instagram priče. Instagram priče su relativno nov sadržajni format na Instagramu. To su fotografije i videozapisi koji nestaju nakon 24 sata.
Za razliku od uobičajenih Instagram postova, Instagram priče se ne pojavljuju u galeriji profila ili feedu vaših pratilaca. Skriveni su iza fotografije profila na odvojenom feedu na vrhu aplikacije.
Da biste objavili Instagram priču, jednostavno povucite udesno na vašem Instagram feedu. Stižete u način rada fotoaparata gde možete snimiti fotografiju ili video ili preneti sadržaj snimljen u poslednja 24 sata. Nakon što snimite ili odaberete fotografiju, možete dodati razne “nalepnice” (uključujući nalepnice za oznaku i oznaku mesta), crtanje i dodavanje teksta. Evo nekoliko različitih načina korišćenja Instagram story-a:
- Ispričajte priču
- Objasnite kako nešto uraditi
- Promovišite post na svom blogu
- Najavite promocije
- Ponudite popuste
- Podelite zanimljivu statistiku
- Podelite ponudu
- Napravite najavu
Nađite osobe koje želite vi da pratite
I vi želite da vidite kako izgledaju profili vaših prijatelja, konkurenata, partnera i sl. Ukoliko ih niste sami “zapratili”, onda će vas instagram pitati da “Nađete osobe koje ćete pratiti”.
Možete povezati svoj Facebook profil, povezati kontakte ili dodati profile koje je predložio Instagram.
U kartici za pretraživanje i istraživanje, Instagram će vam pokazati Instagram priče i postove koji vam se mogu svideti. Evo kako možete da pronađete osobe za praćenje:
- Upišite ključnu reč koja je relevantna za vaš blog ili kompaniju
- Pogledajte predložene Instagram profile ili hashtagove
- Zapratite profile koji su relevantni za vašu firmu
- Proverite profile koji su vam preporučeni
- Pronađite ljude koje ćete pratiti
U idealnom slučaju, sjajno je pratiti svoje klijente. Zamislite da vaš omiljeni brand prati vas! Iako je sasvim nemoguće pronaći sve svoje klijente na Instagramu, osim ako ih lično ne poznajete, mogu vam biti od pomoći sledećih nekoliko načina:
- Spomenite svoj novi Instagram profil na drugim profilima društvenih medija kao što je Facebook stranica
- Dodajte vezu na svoj Instagram profil na svojoj web-lokaciji ili blogu
- Uključite svoje Instagram korisničko ime na svoje objave
- Kada vas ljudi zaprate na Instagramu, dobićete obaveštenje. Proverite njihove profile i vi ih isto zapratite.
Komentarišite postove
Društvene mreže, posebno Instagram se ne odnose samo na objavljivanje. Posebno ukoliko imate kompanijski, odnosno blogerski profil, akcenat je i na vašem angažovanju. Idealno bi bilo da vi sedite kod kuće i da vam telefon stalno zvoni i da se vaši proizvodi naručuju ili da konstantno dobijate ponude za putovanja i fotografiju, ali to baš i nije tako.
Morate da budete aktivni, da komentarišete, da odgovarate svojim kupcima na upite i sl. Možete ostaviti novi komentar ili odgovoriti na postojeći komentar.
Kada vaši pratioci komentarišu vaše fotografije ili postavljaju pitanja o vašoj firmi, dobra je praksa da im odgovorite što je pre moguće, kako biste pokazali da ih slušate i da vam je važan njihov komentar i mišljenje.
Saradnja sa svojim pratiocima pomaže u izgradnji vašeg branda, što vam može pomoći da ih pretvorite u kupce i dalje, da ih pretvorite u verne i stalne kupce.
Reči koje treba da znate
Ukoliko ste apsolutni početnik, možda će vas neki pojmovi na Instagramu zbuniti, a da biste ih lakše razumeli i naučili kako da ih koristite, red je i da vas upoznamo sa tim pojmovima, sada kada ste naučili kako da objavljujete postove.
Bio
Ovo je mesto za vašu biografiju, gde možete, ukoliko želite naravno, da napišete nešto o sebi. Možete koristiti emotikone, tekst ili hashtagove. Sve što želite da drugi znaju o vama, stavite u ovaj deo Instagram profila.
Mention
Mention koristite kada želite da privučete nečiju pažnju na Instagramu. Kucajte @ pa zatim napišite korisničko ime baš te osobe kojoj želite da skrenete pažnju.
Hashtags
Već smo spomenuli ovaj pojam u uvodu. Važno je da ovde uvek koristite # ispred reči, slova ili izraza.
Tag (oznaka)
Tag vam služi da označite neku osobu na fotografiji ili video zapisu.
Story
Instagram story smo prethodno već spomenuli i on vam omogućava da objavljujete fotografije ili video zapise, ali samo u trajanju do 15 sekundi koji će automatski nestati sa vašeg feeda nakon jednog dana. Sve što vi želite slike, objave, video klipovi, mogu se naći na story-u.
IGTV
IGTV je samostalna aplikacija koja omogućava objavu video zapisa u trajanju duže od jednog minuta.
IG Live
IG Live je kartica za Instagram Live, koja vam zapravo služi i može da omogući prenos uživo na tom servisu. Funkcioniše dosta slično kao Facebook Live, a prenos uživo možete aktivirati odmah.
Insta DM
Insta DM (Instagram Direct Message) služi za slanje poruka prijatelju, deljenje fotografije iz galerije – jednostavno za komunikaciju.
Save
Na Instagramu možete da sačuvate objave za kasnije, ukoliko ne želite odmah da ih objavite.
Mute
Ako vas neko gnjavi, a može i to da se desi ili jednostavno ne želite da gledate slike neke osobe sa putovanja, a ne želite da prestanete da pratite tu osobu, zato vam služi opcija mute i objave te osobe se neće više pokazivai na vašem feedu.
Explore
Pritisnite search i otvoriće se tab explore gde možete pretražiti sve što je trentno popularno na Instagramu.
Block
Ukoliko nekog blokirate na Instagramu to znači da ta osoba više neće moći da vidi vaše objave i story.
Hide Your Story
Ukoliko ne želite da neka osoba vidi vaše objave, to možete učiniti upravo uz pomoć Hide Story from gde ćete dodati ljude za koje ne želite da vide šta objavljujete. Ukoliko je vaš profil kompanijski, onda nema potrebe da koristite ovu opciju, jer želite što veću vidljivost.
Sada ste dobili uvid u osnove Instagram-a. Na vama je da li ćete ga koristiti kao lični profil ili kompanijski, odnosno kao travel blog/galeriju koja će sadržati sve vaše fotografije sa putovanja i formirati koleklciju koja privlači pažnju. Šta god da je u pitanju, ne zaboravite da je doslednost veoma važna, kako biste dobili što veći broj pratilaca.
Da li je to sve?
Naravno da nije. Sledeći korak je da pokrenete svoj blog, odnosno da integrišete vaš sajt sa vašim Instagram nalogom. Integrisan nastup na blogu i socijalnim mrežima je u trenutku pisanja ovog teksta najozbiljnija aktivnost, jer ćete na taj način generisati veću posetu i izgraditi poverenje sa svojim pratiocima, odnosno ubediti ih da je vaš sadržaj relevantan, kreativan i autentičan.
Trudite se da uvek budete dosledni i aktivni u dovoljnoj meri da vaši pratioci mogu da naslute kad da očekuju sledeći post, a takođe vodite računa i o tome kako vaša kolekcija fotografija izgleda vizuelno i koje efekte i obrade koristite u tu svrhu. Najbolje je da preovlađuju isti ili slični tonovi i prelazi, jer će tako vaša galerija biti uniformna i vaši pratioci će znati tačno kakav tip fotografije da očekuju od vas. Ovo je ujedno i način da privučete prave ljubitelje i ostvarite dugoročni Instagram following.
Sad kad znate sve ovo, ono što treba da uradite jeste da otvorite profil i počnete da pratite ove korake, budete aktivni, i doći ćete do rezultata koji ste želeli da postignete. Srećno postovanje!