Miles and More – program lojalnosti putnika koji donosi prednosti
Miles and More (sakupljanje milja) je najveći program lojalnosti putnika u Evropi, koji ima više od 30 miliona članova. Ovaj program nudi nagrade putnicima Star Alliance-a (najveće svetske alijanse avio-kompanija), koji putuju sa određenim tipovima karata.
Miles and More program je 1993. godine pokrenula nemačka avio-kompanija i najveći prevoznik putnika u Evropi – Lufthansa. Sada je u ovaj program uključeno oko 40 avio-partnera, uključujući i 28 članica “Zvezdane Alijanse”.
Takođe, postoji i više od 270 drugih partnera koji nisu iz avio-industrije, a povezani su sa programom. To su partneri iz raznih hotela, rent-a-car agencija, banaka i osiguravajućih društava, telekomunikacione i elektronske industrije, outlet centri itd. Putnici koji imaju članstvo u programu lojalnosti, prikupljanjem milja, su u stanju da izgrade status, što im daje pristup određenim privilegijama.
Šta podrazumeva Miles and More program?
Miles and more program je besplatan, a omogućava članovima da zarađuju i otkupljuju letačke milje koje mogu da obezbede gratis avio kartu neke od kompanija ili druge pogodnosti. Avio letovi koje realizuju kompanije članice ovog programa, pružaju mogućnost putniku sa članskom karticom da ostvari benefite nakon prikupljenog određenog broja milja, odnosno poena, koji se dobijaju za korišćenja usluga svih partnera u programu.
Trošenje milja može se izvršiti na nekoliko načina, ali jedna od osnovnih pogodnosti jeste gratis karta, koju putnici mogu da ostvare sa određenim brojem nagradnih milja. Takođe, milje omogućavaju putnicima i prelazak na višu klasu, pristup lounge barovima i drugom ekskluzivnom sadržaju na aerodromima širom sveta ili prednost prilikom čekiranja.
Sve ove pogodnosti možete ostvariti i kupovinom milja. Naime, ukoliko vam za gratis kartu fali određeni broj milja imate mogućnost da ih dokupite od avio-kompanije. Svaka kompanija predviđa posebni cenovnik milja, kao i proceduru kupovine.
Kako izgleda proces sakupljanja milja?
Postoje četiri vrste milja koje se mogu zaraditi na avio letovima koje obavlja Lufthansa ili neka druga partnerska avio-kompanija koja je članica ovog programa. To su Nagradne milje, Statusne milje, Bonus Milje i HON milje.
Nagradne milje
Za standardne članove Miles and More programa prikupljene nagradne milje zadržavaju svoju validnost 36 meseci, nakon čega ističu. Za one koji imaju status čestih putnika, diplomate i lica sa HON karticama prikupljene milje nemaju datum isteka.
Međutim, čim korisnik više ne poseduje nijednu od ovih kartica, datum isteka sakupljenih milja je 36 meseci od dana gubitka statusa čestog putnika. Sakupljanje nagradnih milja se vrši na osnovu avio karte koju imate za svoj let.
Ukoliko putujete na teritoriji Evrope biznis klasom, možete zaraditi 750, 1250 ili 2000 nagradnih milja, dok ukoliko putujete ekonomskom klasom možete sakupiti 125, 500, 750 ili 1250 milja.
Statusne milje
Statusne milje se mogu prikupiti samo kada se leti potpuno integrisanim partnerskim avio-kompanijama ili članovima Star Alliance-e. Ne postoji drugi način da se sakupe ove milje, na primer korišćenjem usluga partnerskih organizacija.
Pored toga, statusne milje ističu na kraju svake kalendarske godine. One se prvenstveno koriste za identifikaciju čestih putnika i članova koji su u stanju da se kvalifikuju za viši status na osnovu statusnih milja koje su prikupili u jednoj godini.
Air Serbia milje – kako sakupljati milje kod domaćeg avio-prevoznika?
Air Serbia je kompanija koja takođe učestvuje u programu sakupljanja milja i moguće je ostvariti nagradne milje i kada se koriste Air Serbia letovi. Naime, jedan let koji realizuje domaći avio-prevoznik može doneti ili Etihad Guest ili Tier milje.
Kako biste ostvarili pravo da sakupljate milje putem ove kompanije potrebno je da budete član Air Serbia Etihad Guest programa. Ovaj program lojalnosti namenjen je za sve Etihad Airways partnerske kompanije. Da biste ušli u program, morate kada kupujete Air Serbia avio karte, da navedete svoj članski broj, kao i da pokažete osoblju aerodroma člansku karticu prilikom prijavljivanju na let.
Etihad Guest milje namenjene su za trošenje, dok se Tier milje koriste kako bi se napredovalo kroz nivoe lojalnosti Etihad Guest programa. Milje se mogu sakupljati i na letovima ostalih Etihad Guest partnerskih kompanija.
Takođe, milje se sakupljaju svaki put kada se koriste usluge zemaljskih partnera Etihad Guest programa – hoteli, rent-a-car agencija, banke itd. Što se više koriste Air Serbia letovi to se brže stiču Tier milje i na taj način se napreduje u nivoima lojalnosti, koji podrazumevaju Etihad Guest Silver, Etihad Guest Gold i Etihad Guest Platinum članstvo.
Nagradne milje se stiču na letovima gde je Air Serbia operativni i marketing prevozilac, kao i na letovima gde je Air Serbia operativni, a Etihad Airways marketing prevozilac, i obrnuto. Milje se ne stiču na čarter letovima koje obavlja avio-kompanija, kao ni na letovima gde je Air Serbia marketing prevozilac, a treća avio-kompanija operativni prevozilac.
S obziram na to da je članstvo u Miles and More programu potpuno besplatno, ovo je savršena mogućnost za sve one koji često koriste usluge avio-prevoznika da omoguće sebi jeftine karte ili potpuno besplatne avio karte, u zavisnosti od količine sakupljenih milja.
Program lojalnosti je savršena prilika za sve ljubitelje putovanja da spoje lepo i korisno i da časte sebe brojnim benefitima koje se stiču prikupljanjem milja.