Air France KLM grupa: najviši indeks održivog poslovanja
Iako je avio-industrija jedna od najjače pogođenih pandemijom koronavirusa, grupa Air France-KLM nije odustala od svoje politike održivog razvoja ni u uslovima krize.
Naprotiv, KLM Grupa provodi odgovorne akcije zbog kojih su 2019. postali lider održivog poslovanja u svom sektoru, tačnije avio-kompanija sa najvišim indeksom održivog razvoja.
Air France KLM Grupa kao lider na polju održivog poslovanja
Od plastičnih flaša nastaju delovi za održavanje aviona, ulaže se u hektare prašuma u Panami, kompenzuje emisija CO2 sa letova. Prema nedavno objavljenjo izveštaju održivog poslovanja za 2019. godinu, grupa Air France-KLM je ostvarila sledeće rezultate.
Unapređivanje flote i smanjenje emisije ugljen-dioksida
Grupa KLM Air France je u protekloj godini uspela da smanji emisiju štenih gasova za čak 30% po putniku i pređenom kilometru, što je značajan napredak u poređenju sa 2005. godinom.
Ovakvom rezultatu je najviše doprinelo konstantno unaprednjivanje flote. KLM je u 2019. kupio osam novih aviona tipa Dreamliner 787-10, 98 aviona Erbas A350 i Erbas A220.
Novi avioni emituju i do 20% manje ugljen-dioksida, troše do 25% manje goriva zbog novih materijala koji su značajno lakši, i proizvode do 40% manje buke.
Prirodna kompenzacija za karbonski otisak
Air France se obavezao da će svi domaći letovi kompanije imati neutralni karbonski otisak počev od 1. januara 2020. godine. To konkretno znači da će emisija CO2 za 450 domaćih letova dnevno biti kompenzovana sadnjom drveća.
Kompanija Air France je u 2019. zasadila preko 160.000 stabala u svetu, dok je grupa KLM uokviru projekta CO2ZERO obezbedila sredstva za sadnju preko 680 hektara tropske prašume u Panami.
Smanjenju karbonskog otiska doprinelo je i korišćenje bio-goriva. U 2019. godini KLM je kupio gotovo 7.000 tona održivog bio-goriva i najavio izgradnju prve evropske fabrike bio-goriva planirane za 2022.
Recikliranje otpada
Air France je smanjio količinu otpada koji se ne reciklira za 31%, od kraja 2019. Zamenom jednokratnih, plastičnih predmeta održivijim alternativama (kratonske čaše, drvene kašičice i dr.), količina plastičnog otpada drastično se smanjila.
KLM je i prva avio-kompanija koja otpad sa letova (PET ambalažu), pretvara u filamete za 3D štampače i koristi ih za izradu alata za popravku i održavanje aviona.
Saradnja sa železnicom i planovi za budućnost
Air France je sve domaće letove kraće od 2,5 sata prepustio francuskoj železnici. Prvi let koji je KLM grupa planirala da ukloni u martu 2020. je let na relaciji Amsterdam-Brisel.
Kriza izazvana pandemijom virusa Covid-19 je katalizator transformacije civilnog vazduhoplovstva i predstavlja priliku za dalje jačanje posvećenosti ka održivoj budućnosti! Pronalazak ekološke i ekonomske ravnoteže je prioritet u obnavljanju konkurentnosti i liderstva u izmenjenom svetu.